Не верујем у људе, ја верујем у породице

Из књиге Карла Витакера „Поноћна размишљања породичног терапеута“

Породица је много важнија и јача од једног терапеута, а често и од тима терапеута. Због тога је изузетно важно успоставити добру атмосферу и правила за породичну терапију. Још боље је да се то учини пре почетка саме терапије. Ко иницира први контакт са клиником или породичним терапеутом, може најлакше да разруши терапију и пре него што почне. Поред тога, ова особа обично покушава да промени породицу онако како она жели, што аутоматски код осталих изазива бунт. Чланови породице треба сами да одлучују за себе, а особа која заказује састанак је породични манипулатор. Стога, одговарајући на такав позив, терапеут мора да штити достојанство и независност породице као целине и свих појединачних чланова или подгрупа.

Први контакт: захтев за „састанак са странцем“

Ретко одговарам на захтеве при првом контакту. Жена зове и каже:

– Доктор ми је рекао да је моја астма на психичкој бази, морам да разговарам са вама.

– У реду. Поведите мужа и децу са собом и дођите.

– Нисам говорила мужу о томе.

– Па, онда треба да разговарате са њим и да га позовете.

– Али он не верује у психијатрију.

– Пошто он не верује у психијатрију, ви то треба прво са њим да разјасните, пре него што дођете к мени, ја не желим да будем оптужен за ваш развод. Реците му, и ако има питања, нека ми се јави.

– Нећу да причам са њим.

– Како желите.

– Значи, нећете ме примити?

– Не.

– Али зашто?

– Једноставно не верујем у људе, ја верујем у породице.

Обично после неког времена телефон звони:

– Знате шта? Он ће доћи! Уопште није против.

Оставите коментар

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.