Доказати себи «Дан за даном из сазависности» Мелоди Битти

Melodi Bitti

Мелоди Битти

  19 јул.

Провела сам годину дана у доказивању свом мужу, какав бол ми причињава његов алкохолизам. Када сам почела да оздрављам схавитла сам да сам ја била тај човек коме је било потребно да схвати како ми је болно од свега тога.  

Анонимни сазависници

Годину дана сам се старала да докажем човеку са којим сам се састајала, колико сам одговорна и савесна. Потом сам схватила шта сам ја на самом делу радила. Није њему било потебно да схвати колико сам ја одговорна и савесна. Мени самој је то било потребно да схватим.

  Анонимни сазависници

Када се старамо да некоме докажемо да смо добри, да смо довољно добри, када показујемо да нам он или она причињавају бол, доказујемо да ми све разумемо, – све то може да нам сигнализира да се понашамо на  самоуништавајући начину понашања.

Такво понашање може да буде симптом нашег старања да неког контролишемо. То може да буде симптом тога што ми сами не верујемо да смо добри, да смо довољно добри, или да нам тај неко наноси бол.

То може да буде предупређње, да смо допустили себи „да упаднемо у замку“ дисфункционалног система. То може да буде сигнал да лутамо у дубоком мраку одрицања или да радимо нешто што уопште није добро за нас.

Ако се сувише старамо да с неким све разјаснимо, то може да значи да ми сами себи нисмо све разјаснили. И чим ми све то сами себи разјаснимо, када ми сами све то схватимо, тада ћемо знати шта треба да радимо.

Проблем није у томе како би нас други схватали и примали озбиљно. Проблем није у томе како би други видели да смо ми добри и довољно добри. Проблем није у томе, како би други видели и веровали да смо ми одговорни, компетентни и брижни. Проблем није у томе, разумеју ли други колико дубоко ми осећамо конкретна осећања. Проблем је у томе, како би ми сами то јасно увидели.

Господе, помози ми данас да отпустим моју потребу да контролишем убеђења других људи. Више ћу да се концентришем на прихватање себе него да покушавам да докажем било шта, било коме, по поводу себе саме. Ако ухватим себе у замци сазависности, како се старам да неком докажем било шта по поводу себе, поставићу себи питање, не требм ли ја, за почетак, да у то убедим саму себе.

Оставите коментар

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.