Како писати терапеутска писма?

Пракса писања терапеутских писама помаже, када:

  • Осећате да имате много неисказаних речи, емоција и бола према неком човеку;
  • Не можете да решите проблем у односима с неким човеком, зато што вам се не открива или вас игнорише;
  • Потребно вам је решити проблем у односима, али не желите да увлачите друге људе

Како писати терапеутска писма: инструкција
1. Купите посебну свеску А4 формата.
2. Напишите писмо максимално искрено, немојте да филтрирате ништа, немојте се ограничавати литералним језиком.
3. За време писања немојте се враћати на већ написано, немојте редактирати.
4. Пожељно је да рукопис буде читљив.
5. После завршавања свог писма можете почети писати одговор од лица другог човека.
6. Водите преписку док се не разреше сви конфликти у односима.
7. Када је исписано све што сте имали рећи, писма се могу спалити.

Терапеутско писмо се састоји из шест делова

  1. У првом делу испишите гнев и кривицу коју осећате према конкретном човеку, – све штео вам долази у главу. Немојте да се стидите у изразима: у псиму је веома важно изразити све накупљене емоције.

Можете користити изразе:

  • «Страшно ми смета када…»
  • «Ужасно ме љути када…»
  • «До смрти ми је досадило када…»
  • «Како си могао…»
  • «Веома сам се уморила од тога, што …»
  • «Не могу да трпим када ти…»

2. У другом делу искажите увређеност и горчину која је у вама унутра. Те емоције сте се бојали испустити, оне су вас полако уништавале, наносиле вам бол. Када се сетите нечег везаног са осећањем горчине, у души осећате тугу и тешко вам је на срцу. Будите максимално искрени са собом.

На пример, кроз следеће фразе:

  • «Вређа ме када…»
  • «Тешко ми је када…»
  • «Осећам се ужасно, зато што…»
  • «На смрт сам се увредила, зато што…»
  • «Веома сам разочарана тиме што…»

3. У трећем делу пишете о страховима и бригама који су се у вама накупили. То што сте одавно хтели рећи, изразити, но бојали сте се због разних околности и разлога.

Можете почети овако:

  • «Бојим се да…»
  • «Страшно ми је од тога што…»
  • «Ја уопште нисам хтела…»

4) У четвртом делу изразите ваше покајање и осећање одговорности за то, шта је произлазило у вашим односима. Могуће је да ћете у току писања постати свесни и своје кривице у нечему, појавиће се нове сазнања. Напишите, за што сте ви били одговорни у тим односима, могуће је да сте сами нешто урадили неисправно.

Ево неколико фраза, које вам могу помоћи да започнете тај део:

  • «Жео ми је, што…»
  • «Веома ми је жао у вези тога, што…»
  • «Молим те опрости ми то, што…»
  • «Ја уопште нисам хтела…»

5. У петом делу искажите намере и жеље по поводу вашег даљег општења с тим човеком, какве односе бисте хтели.

Фразе које можете да искористите:

  • «Ја хоћу…»
  • «Мени би желео да…»
  • «Ја се надам да…»
  • «Било би добро, ако би могли…»

6. У шестом, завршном делу веома је важно изразити љубав, опраштање, разумевање и захвалност. Могуће је да ћете на крају писма схватити колико су важне лекције, које сте научили захваљујући том истом човеком, и будете му искрено благодарни за то – тада је потребно записати и те речи, такође!

Варијанте за изражавање тих осећања:

  • «Ја те волим зато што …»
  • «Хвала ти зато што…»
  • «Поносна сам на тебе, зато што…»
  • «Ја прекрасно схватам да…»
  • «Ја ти опраштам то што…»
    Неколико савета при писању терапеутских писама

Добро би било ако сви делови вашег писма буду примерно исте величине.

Немојте се заустављати приликом писања писма, немојте правити паузе – пишите писмо одједном до краја. Ако прекинете писати писмо пре него пређете к последњој тачки о љубави, сав смисао пропада. Смисао је у том, да се кроз све емоције докопамо до љубави.

Знајте једно: човек не може сувише да се разљути, још више да се увреди, ако те емоције нису засноване на љубави. Будите трпељиви, пишите писмо до краја.
Можете се враћати ранијим тачкама, ако се појаве емоције везане са њима.
Емотивна напетост може бити скинута само ако човек доследно прође кроз све групе емоција, које леже поврх љубави.
Ако «прескачете» неки из емоционалних слојева, конфликт се неће разрешити до краја и унутар вас ће се и даље нагомилавати емоционална напетост

После правилно написаног писма могу бити три стања:

  1. Стање опустошености унутра. При сећању о конфликтној ситуацији из прошлог унутар вас ће бити све просто спокојно, емоције ће потпуно исчезнути из сећања.
  2. Стање лакоће. Сетивши се ситуације, унутар вас ће се појавити прихватање и комфорт.
  3. Озарење. То је нешто слично блеску у сазнању: «Ето зашто је све тако произашло!» – схватићете, зашто је све произашло тако, а не другачије, унутар вас ће се појавити благодарност и љубав!

Када сте већ написали све шта сте хтели адресату, треба да напишете себи одговор од њега. За то узимите опет чист лист папира и почните писати писмо адресирано себи. На пример „Драга ћерко, Полина…“ И почињете да записујете мисли које вам долазе у главу. Можда ћете се задивити томе шта пишете, aли ћете на крају засигурно добити одговор на своја питања и схватићете позицију другог човека. Схватићете мотиве његовог односа према вама. Писаћете то што вам никада раније није долазило у главу. Осетићете огромно олакшање. У души ће вам се појавити љубав и уважење. У реалном животу односи ће бити успостављени поново. То је разултат који ћете имати.
Понекад је потребно написати неколико писама тамо и назад. Понекад се тај посао одужи, посебно ако су у питању односи са родитељима. Али то је вредно тог труда.

Важно! Пре него што почнете да пишете, неопходно је да ви реално желите да измените односе с личношћу којој планирате да пишете. Зато што је очишћење и праштање, које происходи при писању писма, довољно болно. Исплива много суза и боли које смо покушавали да не проживимо и које смо пажљиво чували у својим грудима. Све то ћете да „избаците из срца“ и да тамо нађете љубав! Она се сакрива иза огромонг слоја боли и увреда. Неопходно је да желите да волите! Иначе нема смисла да се пише.

Коме се могу писати писма? Родитељима, бившем мужу, началнику, другарици, детету, сестри (брату). Свима онима на кога сте увређени или кога сте ви увредили.
Какве тешкоће могуд а се појаве?

Многи почињу да пишу и не долазе до краја. Пракса писања је довољно проста, али истовремено може да се појави много питања. Може да се појави много разлога да то не радите, да не пишете, да не преживљавате бол. Може вам се одједном учинити да је и тако већ довољно добро. Разлога ће се појавити огромно мноштво, само да се не пише.

Молим вас, немојте одустати. Пишите писма, све док се не појави љубав према вашем адресату.

Метода ради одлично и представља алтернативу посети психологу.

То је веома ефективна практика и помогла је већ многима.

Нека помогне и вама!

http://www.facebook.com/womansanga/posts/1109855392429627:0

1 thought on “Како писати терапеутска писма?

  1. Повратни пинг: KAKO PISATI TERAPEUTSKA PISMA… | TAMOiOVDE

Оставите коментар

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.